Ev Yapımı Salça Nasıl Yapılır?


1.Aşama: Önce kırmızı biberleri fırında kabukları hafif kararana ve patlayana kadar pişiriyoruz,ne kadar güzel pişerse o kadar kolay soyuluyor.Hatta kimileri bu işlemi su da haşlayarak da yapıyor.Fırından çıkan biberleri hemen poşete koyup ağzını sıkıca kapatıyoruz ki yine kolay soyulmasına yardımcı oluyor.Soğuduktan sonra kabuklarını soyuyoruz.


2.Aşama: Robota koyup püre haline gelene kadar robottan geçiriyoruz.


Püremiz hazır.

3.Aşama: Ben 6-7kg bibere 3 yemek kaşığı tuz attım.Kayınvalidemin tabiriyle ağzını tuz hafif tırmalayacak,bu da demek oluyor ki bozulmaması için tuzu biraz fazla olmalı.

4.Aşama: Tuzunu kattıktan sonra tepsiye yayıyoruz ve güneş alan bir yerde 5-6 gün ara ara karıştırarak bekletiyoruz.Ben yaptığımda malesef ki yağmur yağdığı için güneş hiç yoktu ve bende çözümü fırında buldum.Fırına koyup 75derece ısıda yarım saat bekletiyorum(fazla bekletirseniz salçamızın üzeri kararıyor),çıkartıp karıştırıyorum ve soğuyunca bu işlemi tekrarlıyorum,taa ki iyice koyulaşıp karıştırırken kaşığa yapışmayana kadar devam ediyorum.Yaklaşık 10 kez falan fırınlamışımdır sanırsam.

Fırınlama işlemi bitti ve tepsimizde ancak bu kadar kaldı.Salça yapımı çok zahmetli olduğu gibi,çok da bereketsiz.6-7kg.biberden ancak yarım kg.dan bile az kaldı.

Salçamızın kıvamı aynen bu şekilde olmalı.

5.Aşama: Salçamızı kavanoza sıkıca bastırarak doldurduk


6.Aşama: Üzerini zeytinyağ ile kapladık


7.Aşama: Ağzını sıkıca kapattık.İşte salçamızın son hali


Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. bunu denemem gerek :) ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim,kesinlikle tavsiye ederim.Lezzeti muhteşem, oğlumun yemeklerini hep kendi yaptığım salçadan katıyorum.Afiyet olsun...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...