Kıymalı Semizotu Yemeği

Malzemeler

  • 100gr kıyma 
  • 1 tutam semizotu
  • 1/2 kuru soğan ortaboy 
  • 1 orta boy rendelenmiş domates
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/2 sarımsak

Hazırlanışı: Zeytinyağında kıyma, küçük küçük doğranmış soğan ve sarımsağı kavurun.Üzerine domatesi ekleyip domatesler ezilene kadar biraz daha pişirin.En son semizotunu ve pirinci ilave ederek pirinçler yumuşayana kadar pişirin.

Not: Ben hep buharda pişirmeyi tercih ettiğim için kendi yapış tarzımı anlatayım.Buharda soğan,domates,semizotu ve pirinci pişiriyorum.Ocakta ayrı bir kapda kıymaları haşlayıp üzerine ilave edip en son olarak da zeytinyağını çiğ olarak katıyorum.Tercih sizin ben genel tarif veriyorum sizler bunu kendi zevkinize göre çeşitlendirebilirsiniz.

Bu arada bir dip not daha belirtmek istiyorum.Yeşil sebzeler (ıspanak,semizotu,pazı v.s gibi)kırmızı etin vitaminini daha da artırdığını bu nedenle etli yemekleri genelde yeşil sebzelerle yada C vitamini ile tüketmek gerektiğini bir beslenme uzmanından dinlemiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...