Pazı Sarması




     Bizim evin favori yemeklerinden bir tanesi pazı sarmasıdır. Hikayesini de kısaca sizlerle paylaşmak istiyorum. Eşimi doğum gününde yemeğe çıkartmıştım. Gideceğimiz yeri eşim seçti ve masamıza oturup menüyü incelemeye başladığımızda daha önce o restoranda bir çok kez yemeğe gitmiş olduğu için pazı sarmasını öve öve bitiremedi. Bense daha önce pazının sarmasının yapıldığını bile bilmiyordum. Hemen sipariş ettik ve merakla beklemeye başladık. 
 Hakikaten eşimin bahsettiği kadar lezzetliydi ki ilk gelen tabağı bir dakikada silip süpürerek hemen ikinci bir sipariş verdik garsona. Bir yandan da garsonu çağırıp 2dk.ayak üstü tarifini aldım. Ertesi gün doğru marketin yolunu tuttum, içimden ben bunun alasını yaparım diye geçirerek pazıları aldım ve eve koşturdum. Bir telaş içinde hemen hazırlamaya başladım pazı sarmasını. Akşama eşime de güzel bir süpriz oldu. Pazı sarmasının tadına ilk baktığında yüzünden anlamıştım ne kadar beğendiğini, nitekim daha lokmasını bitirmeden restorandakinden bile daha lezzetli olmuş, ellerine sağlık dedi. Yaşadığım haklı gururu ve mutluluğu tahmin edebilirsiniz. 

İşte pazı sarması o gün bu gündür bizim evde en beğenilen yemekler listesinin iddialı bir üyesi oldu. Bende bu lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.


Malzemeler :

  • 2 demet pazı 
  • 250gr. kıyma 
  • 1 su bardağı pirinç 
  • 2 adet kuru soğan 
  • 1/2 demet dereotu 
  • 1/2 demet maydanoz 
  • 1 çay kaşığı nane 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 çay kaşığı karabiber 
  • 20gr.tereyağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
Hazırlanışı: Öncelikle pazıları yıkayalım. Bol tuzlu suda 1 dakika kadar haşlayalım. Başka bir kapta dolmanın harcını hazırlamaya başlayalım. Bunun için soğanı yemeklik, tavla zarı gibi doğrayalım. Pirinç, ince kıyılmış dereotu, ince kıyılmış maydanoz, nane, tuz ve karabiberi de ilave edelim.Tüm bu malzemeyi kıymaya ilave ederek iyice karıştıralım. Pazı yapraklarının saplarını keselim ama atmayalım. Yaprakları büyüklüklerine göre ikiye ya da üçe bölerek içlerine bir tatlı kaşığı harçtan koyarak, rulo şeklinde saralım. Tencerenin en altına pazı saplarını dizelim. Üzerine dolma sarmalarını yerleştirelim. 2 su bardağı su ile salçayı karıştırıp, üzerine dökelim. Tereyağını da fındık büyüklüğünde parçalara bölerek koyalım. En az 30 dakika kadar pişirelim. Arzuya göre yoğurtla servise sunabilirsiniz.


2 yorum:

  1. Off bayılırım bayılırım :)) sarımsaklı yoğurtlu , oy oy oy :)) ellerine sağlık canım gerçekten nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim etka,bizde çok severek yiyoruz.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...