Tavuklu Yer Elması Çorbası


  Malzemeler:

  • 4-5 adet yer elması
  • 1 köfte kadar tavuk
  • 1/2 adet havuç
  • 1/2 adet patates
  • 1/2 küçük kuru soğan
  • 1/2 kahve fincanı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağ
  • 1 diş sarımsak
  • tuz

    Terbiyesi için:

  • 1 tatlı kaşığı tam buğday unu
  • 1 yumurta sarısı
  • Çeyrek limon
Hazırlanışı: Tavuğu bir tencerede haşlayıp blendırlıyoruz sebzelerin pişmesine yakın çorbaya katacağız. Önce bütün sebzeleri küp küp doğruyoruz, soğanı ve sarımsağı zeytinyağında kavuruyoruz.Sebzeleri ilave edip tavuk suyunu ekliyoruz.Sebzeler yumuşamasına yakın pirinci de ekliyoruz.Ayrı bir kapta unu,limonu ve yumurta sarısını karıştırıp çorbanın suyundan bir kepçe alarak bu karışıma katıyoruz ki terbiye hafif ılımalı ve un çorbanın içinde topak topak olmamalı.Çorbamız pişmeye yakın blendırladığımız tavuğu ve terbiyeyi ilave ediyoruz.5-10dk.daha kısık ateşte kaynatıp en son tuzunu katıp ocağı kapatıyoruz.Blendırlayarak servis edebilirsiniz, şayet bebeğiniz pütürlü yiyorsa aynen olduğu gibi servis edebilirsiniz.Afiyet olsun.

Not: Yer elması,demir,C vitamini,fosfor ve potasyum yönünden oldukça zengindir.Vücut direncini artırır.Yer elması anne sütünü de artırdığından emziren annelerinde bol miktarda yer elması yemesini tavsiye ederim.Bebeğiniz kabız olduğunda yer elması verebilirsiniz,rahatlamasına yardımcı olur.


Benim yaptığım pişirme şekli
Önce bütün sebzeleri vitaminleri kaybolmasın diye buharda haşlıyorum

Tavuğu bir tencerede haşlıyorum.Soğanları ve sarımsağı ayrı bir tencerede kavuruyorum,buharda pişirdiğim sebzeleri ilave edip tavuk suyunu katıyorum. 

Pirincini, terbiyesini ve blendırladığım tavuğu da ekleyip çok az daha kaynatıp kapatıyorum.Sebzeler buharda pişdiği için sadece pirinçler pişene kadar kaynatıyorum.En son olarak tuzunu ilave ediyorum.Hepsi bu kadar.

Ve bu şekilde oğluma servis ediyorum.


2 yorum:

  1. Köy tavugu bulmam zor oluyor.et haslayip suyuyla yapsak olur mu

    YanıtlaSil
  2. Elbette olur, et suyu ile kemik suyu ile rahatlıkla yapabilirsiniz.Sadece su ve sütle de yapabilirsiniz fakat vitamin değerinin artması açısından ben içine et veya tavuk suyu katıyorum.Ben asıl tarifi veriyorum ama sizler bunu kendinize göre çeşitlendirebilir yada bebeğinize göre uyarlayabilirsiniz.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...