Dondurucuya Giren Hamur İşleri

Kek

Pişirdikten sonra ister ikiye bölün, ister üçe.Ortalama kaç kişilik misafiriniz geliyorsa o miktarlarda bölebilirsiniz, hatta bütünde koyabilirsiniz. Ben genelde üçe bölüp poşetleyerek koyuyorum.Akşamdan çıkarıp ertesi güne taze gibi lezzetinden hiçbirşey kaybetmeden misafirlerinize ikram edebilirsiniz. Ayrıca küçük bir sır daha vereyim buzluktan çıkan kek çok daha lezzetli oluyor.


Poğaça

Poğaçaları pişip soğuduktan sonra poşetleyip buzluğa koyuyorum.Misafirim geleceği zaman akşamdan çıkartıp, ertesi gün yenileceği zaman ya fırında yada kapaklı teflon tava da kısık ateşte ısıtıyorum, taze yapılmış gibi afiyetle yiyebilirsiniz.


Pişmemiş Börek

Böreği hazırlayıp, dilimleyip köpük kaplara diziyorum.Biribirine yapışmasın diye her katına poşetleri yırtarak düzleştirip aralarına seriyorum ve en son kabıyla birlikte poşetleyerek buzluğa koyuyorum. Yenileceği zaman 4-5 saat önceden çözdürüp fırın tepsisine diziyor, üzerine yumurta sarısını sürüp fırına pişmeye bırakıyorum.


Mantı

Annem mantıyı yaptığında bir fırın tepsisine diziyor ve ısınmış fırında bir müddet yani renkleri değişecek fakat kızarmayacak kadar fırınlıyor.Fırınlamasındaki amaç mantıların donunca birbirine yapışmaması.Soğuduktan sonra da, bana poşetleyip buzluğa koymak kalıyor .Canımız her istediğinde buzlukta hazır mantının olması işimi çok kolaylaştırıyor.Mantıları kullanmak istediğimde ise buzluktan çıkarttığım gibi haşlanmış suya atıyorum.

Fotoğrafladıkça yazmaya devam edeceğim....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...