Yılbaşı Kaktüsümü Beğendiniz mi?

Şimdi bu çiçeği neden yayınladı acaba diye düşünüyorsunuz öyle değil mi? Bu çiçeğin adı yılbaşı kaktüsü ve evimde onca çiçek arasında en sevdiğim çiçeğim diyebilirim.Diğer kaktüslerimi de çok seviyorum ama yılbaşı kaktüsünün yeri ayrı.Bu çiçek senede sadece bir kez açar, o da yılbaşı yaklaşırken ve yılbaşı geçtikten sonra solar.Ama öyle güzel çiçek açar ki bakmaya doyamazsınız.Bizlerde yılbaşına yaklaşırken kaktüsümün minik minik tomurcuklanmaya başlaması beni heyecanlandırdı.Bu sebeple şimdiki halini ve çiçek açmış halini sizlerle paylaşmak istedim.Çiçek açtıktan sonra ki halini görünce sizde inanamayacaksınız.Yok böyle bir güzellik.Gerçi ben bu kaktüsümün her halini çok seviyorum ama turuncu çiçeklerle bezenmiş hali de bir başka güzel.Blogumda "annenin dünyası" bölümü biliyorsunuz ki bana özel, kendi sevdiğim/beğendiğim konuları paylaşıyorum.Bu çiçeğimide paylaşmak içimden geldi.

Yalnız fotoğraf çekimleri bana ait değil.Profesyonel fotoğraf sanatçısı sevgili Güven Sayın beni kırmayıp yılbaşı kaktüsümün fotoğraflarını çektiği için kendisine bir kez de burdan teşekkür etmek istiyorum.Ayrıca öyle kendi makinası gibi profesyonel bir makinayla da çekmedi, evimizdeki acemice makinamızı profesyonelleştirmeyi başardığı için bir de tebrik etmek istiyorum.Fotoğraf sanatçısı Güven Sayın'ın sayfasını ziyaret etmek isterseniz buraya tıklayınız.

Çiçeğimin Tomurcuklanmış Hali



Çiçeğimin Açmış Hali

Yılbaşı kaktüsümün, çiçeklerle bezenmiş halini sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum demiştim ya evet işte çiçeğim açtı.Muhteşem bir görüntü öyle değil mi?




YILBAŞI KAKTÜSÜNÜN ÖZELLİKLERİ VE BAKIMI


ISI: Yılbaşı çiçeğinden bol çiçek alabilmek için daima serin ortamda bulundurmak gerekir.(12-15 c.)Oda ısısında tomurcuk sayısı çok az, çiçek ömrü ise kısa olur.

IŞIK: Direkt güneş görmeyen aydınlık bir yer iyidir.

SULAMA: Çiçekteyken ve yazın düzenli sulayın. Dinlenme zamanı suyu iyice azaltın.Kasım başında asıl yerine alın ve sulamayı artırın. Sulama suyuna az miktarda besin ekleyebilirsiniz. Tomurcuktayken kesinlikle yerinden oynatmayın. Çiçekleri bittikten sonra sulamayı tekrar azaltın. Bu şekilde her yıl bol çiçek açacaktır.

NEM: Yapraklarına sık sık su püskürtün.

Gerekirse her yıl ilkbaharda saksı değişebilirsiniz. Yapraklarından kolayca yetişir. Bir parça yaprak kesin. Birkaç gün dışarıda soldurduktan sonra dikin.
Gübrelenmesi : 12-2. aylar arasında 15 günde bir kez 1 gr. Kaktüs Gübresi 1 lt. suda eritilerek verilmelidir. Bitkiler pamuklu bitlere karşı hassastırlar. Bunun için belirti görüldüğünde insektisitlerden birisi ile ilaçlanmalıdır.
Kaynak: Buraya tıklayınız


"Annenin Dünyası" adlı postumda beğendiğim/sevdiğim herşey var, incelemek isterseniz buraya tıklayınız.

Peki sizler evinizde çiçek bakıyor musunuz? Bakıyorsanız en sevdiğiniz çiçeğiniz hangisi?

                                                 


2 yorum:

  1. çok bakımlı gözüküyor çiçekleri ,10 yıldır benimde evimi renklendiren yılbaşı çiçeğim var ,açınca bende yayınlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, 10 yıllıksa ne kadar büyümüş olduğunu düşünemiyorum bile, bir arkadaşımda görmüştüm çok yayvan bir saksıya dikmiş olmasına rağmen oldukça büyümüş bir çiçekti ve hayran kalmıştım.Merakla bekliyorum sizin çiçeklerinizi de.Sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...