Kuruyemişli Kurabiye Tarifi



Bu kurabiye tarifini Hacer Yavuzcan Kırmızı annemizden aldım, ellerine sağlık Hacer hanım.Çok ama çok lezzetli bir kurabiye, ben çok beğendim dilerim sizlerde beğenirsiniz.


Malzemeler:


500 gr tereyağı 
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta sarısı
1 çay kaşığı karbonat 
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya Aldığı kadar un

İçi için;


2 adet elma 
3 adet kuru incir 
3 adet kuru kayısı 
1 tutam kuru üzüm 
1 su bardağı şeker 
2 çay kaşığı tarçın

Üzeri için; 


1 kase fındık kırığı 
1 yumurta akı 
Pekmez Hazırlanışı: Yarım kilo tereyağı, 1 çay bardağı yoğurt, 1 yumurta sarısı, 1 çay bardağı sıvı yağ, 1 çay kaşığı karbonat, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya azar azar unla birlikte kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğrulur.

İçi için; Kabukları soyulan 2 adet elma rendelenir. İncirler, kayısılar küçük küçük doğranır. Rendelenmiş elmalar kuru yemişlerle birlikte ayrı bir tencereye alınır. Üzerine 1 su bardağı şeker eklenir ve pişirilir. Suyunu çekince 2 çay kaşığı tarçın serpilir ve ocaktan alınıp soğumaya bırakılır.

Kurabiye hamurundan bezeler kopartılır ve avuç içinde açılarak iç yerleştirilir. kapatılıp avuç içinde yuvarlatılır. Önce yumurta akına sonra da fındığa bulanarak tepsiye dizilir. Ortalama 180 derecedeki fırında pişirilir. Pişen kurabiyelerin üzerine pekmez gezdirilir.

Diğer tariflerimi buradan inceleyebilirsiniz. Misafirlerinize çayın yanında ikram edebileceğiniz çok güzel tarifler var.
                                                 

6 yorum:

  1. Enfes görünüyor ama benim ikizlerim içindeki kuru yemişlerin hiçbirini ağzına koymuyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum.İç malzemesini püre yaparak koysanız yine de yemez mi?Zaman zaman benim oğlumda kuruyemiş yada kuru meyveleri istemeyebiliyor, o zaman bende kuruyemişleri veya kuru meyveleri robottan geçirerek sevdiği şeylerin içine katıyorum.O zaman yiyor.Mesela yoğurduna kuru meyve kattığım oluyor yada tarhana çorbasına ceviz kattığım oluyor.Ayrıca tarhanaya ceviz de çok yakışır.Diliyorum sevdirebilmenin bir yolunu bulursunuz.Sevgiler...

      Sil
  2. çook güzel biraz da tarif insanın içini ısıtıyor:)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhabalar çekilişime katıldığınız için teşekkür ederim ama izleyicim olarak sizi bulamadım,ve blogunuzdada paylaşmadığınız için çekilişe dahil edemeyeceğim,diğerlerini hakkını yemiş olurum

    YanıtlaSil
  4. Woow siteniz çok güzel buda benim ıslak kek tarifi sitem http://sofrayemektarifleri.blogspot.com sitesinde en güzel pasta tarifleri ve hünerli bayanlardan yemek tariflerine ulaşabilirisniz.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...