Çocuğum Oyuncaklarından Çabuk Sıkılıyor

Konuk Yazar: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi /Özel Eğitim Uzmanı Özge SELÇUK BOZKURT çocukların oyuncaklardan çabuk sıkılmaması adına neler yapılabileceğinin inceliklerini anlatıyor.

Evde bir sürü oyuncak var, ancak çocuğunuz oyuncaklarla oyun işlevini, evi dağıtarak kullanmakta... İşte bu, çoğu annenin şikayet ettiği bir durumdur. Oysa ki, oyuncakçıdan onu ne kadar hevesle almıştı ve sizde onu bir süre oyalayabileceğini düşünmüştünüz.

Oyuncak çocuğun, eğlendiren öğretici işlevi de olan oyun arkadaşıdır aslında. Nasıl ki çocuğumuzun arkadaşlarının iyi huylu olmasını da istersek, oyuncağına da aynı hassasiyeti göstermemiz gerekmektedir. Ona iyi alışkanlıklar, beceri kazandıracak ya da hayal gücünü zenginleştirecek nitelikte oyuncaklar seçmesine yardımcı olmak/ yönlendirmek bizim görevimizdir. Seçilen oyuncağın fonksiyonlarını keşfetmek, daha başka nasıl kullanılabilir şeklinde beyin fırtınası yapıp farklı kullanım şekillerini de göstermek çocuğun oyuncakla oyun sürecini zenginleştiren yöntemlerdir.

Mesela kızınız bebeği ile oynarken ona sandalye bacağında beşik yapmayı gösterebilirsiniz, bir dahaki beşiklerini o yapmaya çalışacaktır. Oğlunuz arabasıyla oynarken, parkenin üzerine renkli elektrik bantları yapıştırarak ona otoyol çizebilirsiniz. Ya da kağıt havlu rulolarını boylamasına ikiye kesip ,uçuca ekleyip küçük arabalarını kullanabileceği kavisli yol yapabilirsiniz.

Aldığınız oyuncakların hepsini görünür bir yerde tutmak, çocuğun tek bir oyuncaktan gerekli verimi almasını engeller. Oyuncakları ona tek tek sunarsak, her oyuncağı daha fazla inceleme ve keşfetme fırsatı bulacaktır. Mesela her gün 2-3 oyuncak belirleyin, sadece onlar ortada olsun. "Günün oyuncaklarını" daha verimli keşfetmesi sağlanan bu yöntemle, oyuncak çöplüğünü de engellemiş oluruz, dikkat becerilerini de geliştimiş oluruz. Çok fazla oyuncak ve uyaran nesnelerin dikkat dağınıklığına, odaklanma güçlüğüne sebep olduğunu da düşünecek olursak, bu yöntemi de " uygulanacaklar" listesine eklemenizde fayda var.


Özge SELÇUK BOZKURT
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi /Özel Eğitim Uzmanı

https://www.facebook.com/CocugumlaEvdeyim

4 yorum:

  1. Burcucuğum çok faydalı bir yazı olmuş,sana da Özge Hanıma da çok teşekkür ediyorum bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkaca çok teşekkür ediyorum canım.Senin blogunu epeydir takip edemiyorum çok istememe rağmen bu aralar öylesine yoğunum ki inan zamanla yarışıyorum.Oyun grubu inanılmaz vaktimi alıyor.En kısa zamanda blogunu kaldığım yerden iyice bir göz atmam gerek, sen bizim en iyi rol modelimizsin.Hatta arkadaşlarımla senin konun açıldığında direk söylediğim şey "Etkaca benim hem kişisel olarak hemde blog olarak hayran olduğum bir kişi ve blog" diyorum.Sevgiler...

      Sil
  2. Yaziniz cok guzel, bi okadarda faydali. Cok saolun burcu hanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzan hanım; yalnız bu yazıyı ben yazmadım.Blogumun konuk yazarı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi /Özel Eğitim Uzmanı Özge SELÇUK BOZKURT, siz takip eden annelerimiz için yazdı.Sizin vasıtanızla bir kez de buradan teşekkür ediyorum kendisine...Sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...